Kaffe med hasselnötsdryck


Kaffe är inte min grej. Jag får halsbränna av det. Och mjölk är inte heller min grej. Jag blir jättedålig i magen av det. Så hela lattekulturen är helt bortkastad på mig. Men så fick jag möjlighet att prova Alpros hasselnötsdryck. Jag började med att dricka den naturell och den nötiga smaken fick mig att tänka... vänta, skulle det här inte vara gott tillsammans med kaffe? Jag var bara tvungen att prova.

Det blev gott. Jättegott! Så gott att dottern nöp första glaset och drack upp det innan jag han fixa glas nummer två. Jag värmde hasselnötsdrycken och provade att vispa upp den till skum, men det funkade inget vidare (sojamjölk ger fantastiskt skum by the way). Men det spelar ingen roll om det skummar eller inte.

Kaffe med hasselnötsdryck

1 glas

Nybryggd espresso
ca 2 dl Alpro hasselnötsdryck
sötning efter smak (socker, stevia eller vad du tycker om)

Brygg espresson, värm hasselnötsdrycken och blanda ihop. Söta efter smak och njut medan den är varm.

Mina kommentarer: Definitivt värt en halsbrännetablett :) Hasselnötstrycken funkar fint till chai-te också.

Kommentarer

  1. Hej, jag vill gärna komma i kontakt med dig gällande en spännande tävling på ICA.se. Vänligen mejla mig på emil.blomqvist@ica.se för mer information. Mvh Emil Blomqvist, webbredaktör

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg