Gin och must




Julafton. Full fart i köket och man kan bli lite törstig där i allt stökande med maten. Letade efter ett recept som jag skulle ha (hittade det inte kan jag tillägga...) och ramlade då över ett tips på en god drink. Smakade riktigt bra och juligt medan vi hackade grönkål, lade upp ägghalvor och skar upp den gingravade laxen.

Ta 2-4 cl gin i ett glas, lägg i en citronskiva och is, och fyll upp med julmust. Snabbt, enkelt och väldigt gott! Vi använde Hendrick's Gin och den lagrade julmusten som jag hittat på Systembolaget. Den musten har en lite "vuxnare" smak som funkade finfint tillsammans med gin. Möjligen kan man ha i lite mer citron nästa gång, för det gav en god friskhet.

I julstöket där hanns det inte med att rigga med kamera och ljus, så det enda jag har att bjuda på är lite suddiga mobilbilder, men jag hoppas ni har förståelse för det.




Kommentarer

Populära inlägg