Vaniljglass med körsbärssirap

Detta är nästan inte ett recept. Det handlar mer om att lägga ihop saker som finns att köpa. En perfekt dessert då man har lite ont om tid alltså.

Körsbärssirapen går att köpa i webbutiken Ninas Mat. Väl där kan du passa på att shoppa roliga köksredskap och läcker Ramlösalakrits också. När du ändå är igång menar jag ;)

Körsbärssirapen kan användas till många andra saker såklart. Jag har experimenterat med en körsbärsgelé att lägga ovanpå en mild pannacotta med vit choklad - men den vill inte stelna riktigt som jag vill. Återkommer när jag fått till de rätta proportionerna.

Torkade körsbär finns bland de där gula påsarna från Seeberger som börjat dyka upp i allt fler livsmedelsaffärer. Den torkade mangon är löjligt god kan jag berätta.

Vaniljglass med körsbärssirap

Vaniljglass
Körsbärssirap
Torkade körsbär

Välj en riktigt god vaniljglass. Skopa upp lite tjusigt i en skål eller ett glas. Drissla över körsbärssirap. Den är riktigt fyllig i smaken, så man behöver inte så mycket. Toppa eventuellt med några torkade körsbär för lite tuggmotstånd.

Servera!


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg