The Bread Bible

Lycka är att hämta en ny bok. Idag trillade den äntligen in: The Bread Bible. Jag har börjat få matlagning i ryggmärgen, men bakning... Samtidigt har jag upptäckt hur gott ett hembakat bröd kan bli. Så nu ska här studeras.

The Bread Bible köpte jag på adlibris.se till en hyfsad peng. Boken är skriven av Rose Levy Beranbaum som tydligen är något av en ikon vad gäller brödbak. Du kan läsa mer om henne på hennes egna webbplatser http://www.roselevyberanbaum.com/ eller http://www.realbakingwithrose.com/ .

Jag har inte hunnit läsa så mycket i boken än, men det verkar vara en innehållsrik bok. Den har tyvärr inte så många bilder, men däremot många söta tecknade illustrationer. Bland annat en på en Electrolux hushållsassistent!


Tips om boken fick jag på den underbara bloggen Pain de Martin. Titta in där och låt er inspireras! Och vet ni - i september kommer han ut med en brödbok! Gissa vem som ska köpa den?

Jakten på Det Perfekta Brödet har börjat.








Kommentarer

Populära inlägg